fredag den 26. februar 2016

Rodfrugtboller

Pt. mixer jeg LCHF og SENSE kostprincipperne, og i en SENSE FB gruppe fandt jeg en opskrift på rodfrugtboller. Jeg lavede lidt om på den, og her kommer min version. Rodfrugtbollerne er bl.a. gode til en flæskestegssandwich.

6 store boller

350 g knoldselleri
150 g gulerod
3 æg
1,5 dl mandelmel
3 spsk. loppefrøskaller
1 spsk. pofiber
2 spsk. chiafrø
2 tsk. brødkrydderi (kan udelades)
2 tsk. bagepulver

+
Sesamfrø til pynt

Tænd for ovnen på 160 grader varmluft.
Skær rodfrugterne i grove stykker og kør dem til "smulder" i en foodprocessor. Tilsæt de øvrige ingredienser og kør dem til en ensartet dej. Form (med våde hænder) 6 store og evt. flade boller. Drys bollerne med sesamfrø og bag dem 35-40 min.
Lad bollerne køle af på en bagerist.

Rodfrugtboller




Ingen kommentarer:

Send en kommentar