fredag den 25. september 2015

Pulled beef

En del af julegaven fra min arbejdsplads var en meget stor oksesteg (dette er et "gemt" blogindlæg), og da jeg længe gerne har villet forsøge mig med pulled beef, skulle stegen bruges til sådan en omgang - og sikke en skøn omgang... :) Opskriften har jeg fra Madbanditten.

16 personer

3,5 kg oksesteg

Rub:
2 spsk. sød paprika
2 spsk. oregano
4 tsk. hvidløgspulver
4 tsk. hvid peber
4 tsk. allehånde
2 tsk. stødte nelliker
2 tsk. kanel
4 tsk. spidskommen
2 tsk. røget paprika
2 spsk. kokossukker
2 spsk. havsalt

Simresovs:
1 dl Tamari
Saft af fire limes
4 fed pressede hvidløg
2 spsk. yaconsirup el. kokossukker

+
persille

Puds stegen af for sener og det meste fedt. Bland ingredienserne til rubben og gid den godt ind i stegen. Læg stegen i en stegeso og sæt på køl mindst natten over.
Tænd for ovnen på 100 grader varmluft. Bland ingredienserne til simresovsen og hæld dem over og rundt om stegen. Sæt stegesoen i ovnen og lad stegen stege i ca. 10 timer (hvis stegen er mindre, skal stegetiden mindskes tilsvarende)
Træk kødet fra hinanden med to gafler, bland det godt med simresovsen, drys med persille og server. Jeg serverede min pulled beef med burgerboller og coleslaw.

Pulled beef



Ingen kommentarer:

Send en kommentar