fredag den 17. april 2015

Grøn smoothie vol. ll

Jeg har været med på Ninka Bernadettes online detox-hold, og i den meget fine opskriftsbog fandt jeg bl.a. følgende lækre grønne smoothie. Jeg studsede lige over, at grøntsagen i smoothien er frosne bønner, men da jeg smagte smoothien, smagte den absolut af mere :)

1 portion

4 kopper frosne bønner, 200-250 g
2 spsk. kokosolie
Saft af en citron
3 scoops Clean Lean proteinpulver, jeg brugte den med vaniljesmag *
1 stor tsk. Lecithin Granulat (kan udelades)
Evt. stevia, kardemomme, kanel el. andre krydderier
Vand el. kokos- el. mandelmælk

+
Kværnede hørfrø

*
Endelig har jeg fundet et proteinpulver, som smager godt og er af en ordentlig kvalitet.
Det kan købes her. Hvis ikke man ønsker at bruge proteinpulver, kan man f.eks. spise et par blødkogte æg ved siden af.

Kom frosne bønner, olie, citronsaft, proteinpulver og Lecithin Granulat i  en blender. Hæld væske i til lidt over kanten af bønnerne og blend. Hæld smoothien i en skål el. et glas og drys med kværnede hørfrø.

Grøn smoothie vol. ll

Ingen kommentarer:

Send en kommentar