lørdag den 3. januar 2015

Oksekødssuppe

En veninde og jeg julebager hvert år og har nu gjort det i 21 af dem... :) Sidste gang skulle julebagningen foregå hos veninden, og hun spurgte mig, hvad vi skulle have til aftensmad. Jeg foreslog denne suppe, som hun lavede for to år siden, og som smagte SÅ godt. Og jeg er jo som bekendt ikke "suppe-menneske". Min datter er heller ikke til suppe men synes godt om denne. Opskriften er fra en eller anden slankebog, så jeg har tilpasset den lidt ;)

4 personer

350-400 g oksefars
2-3 stilke bladselleri, skåret i tynde skiver
1-2 dåser hakkede tomater
3/4 l vand
16 g Herbamare urtebouillon
1 pose frosne miniløg, ca. 300 g
1 spsk. tamari
Havsalt og friskkværnet peber
Smør / klaret smør til stegning

+
Hakket persille
Gedefriskost el. creme fraiche 38%

Svits kødet i smør, til det er blevet brunt. Tilsæt bladselleri, hakkede tomater, vand, urtebouillon, løg og tamari. Lad suppen simre i 15 min. Smag til med salt og peber og server med gedefriskost/creme fraiche og persille.

Oksekødssuppe - friskosten ligger på bunden af tallerknen
Oksekødssuppe - med persille :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar