fredag den 9. januar 2015

Karrykål

Jeg har flere gange stødt på karrykål på nettet, og da denne mælkefri version dukkede op hos Sukkersensitiv.dk, skulle den helt klart på menuen. Karry er ikke mit favorit krydderi, men sammen med bacon er det super godt. Retten er SÅ nem at lave, og teenageknægten roste den uopfordret.

3 personer

1 spidkål/hvidkål, groft snittet
400 g oksefars
200 g bacon, skåret i mindre stykker
½ dåse kokosmælk
2-3 spsk. karry
Havsalt og friskkværnet peber
Smør / klaret smør til stegning

+
Frisk og grofthakket basilikum
Chiliflager

Steg kålen i ca. 5 min. i en stor tykbundet gryde. Jeg brugte en rest baconfedt i stedet for smør (stop madspild :)). Tilsæt oksefars og bacon og lad det stege med nogle minutter. Tilsæt kokosmælk og krydderier, rør godt rundt og lad retten småsnurre i ca. 20 min. - til kokosmælken er kogt ind. Smag til og server med frisk grofthakket basilikum og et godt drys chiliflager.

Karrykål

2 kommentarer:

  1. Wau, den ser lækker ud. Jeg elsker gisou, men har aldrig lavet den med karry. Så skal helt sikkert prøve denne :-)
    Bedste hilsner Kathe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kathe :)
      Så blev jeg klogere; Gisou lyder da noget bedre end Karrykål :)
      Din version fra november 2012 ser også virkelig lækker ud - jeg er vild med røget paprika og har alm. skinke i fryseren.
      Kh. Lonerosa

      Slet