tirsdag den 6. januar 2015

Broccoligratin med blå ost

Det her er en nem og yderst velsmagende broccoligratin (med blå ost). Jeg har opskriften fra Sukkersensitiv.dk, og jeg valgte ikke at overhælde kålen med kogende vand, da jeg lige har læst (i Samvirke), at kål, der skal bages, mister smag, hvis den koges først. Vi spiste broccoligratinen til en dansk bøf med bløde løg (og en rest pesto-squash-pasta).

4 personer

300 g broccoli i små buketter
125 g blå ost
Friskkværnet peber
2 æg
½ dl piskefløde

Tænd for ovnen på 225 grader varmluft.
Smør et ovnfast fad og læg broccolibuketterne i det. Smuldr den blå ost over kålen og krydr med masser af peber. Pisk æg og fløde sammen og hæld massen over kål og ost. Bag i ovnen i 15 min. (Jeg slukkede for varmluft og lagde stanniol over fadet efter 10 min.). Tag gratinen ud af ovnen og lad den stå og sætte sig i 5-10 min.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar