onsdag den 10. december 2014

Varm chia-julegrød

Jeg har længe villet lave varm chiagrød à la jul, og det er da bare en dejlig spise, nu vi nærmer os julen. Jeg nød grøden en sen morgen og var mæt de næste fem timer. Jeg erstattede piskefløden med kokosmælk, og jeg kunne ikke smage kokos men derimod smør og kanelsukrin+ :)

1 portion

30 g chiafrø
1,5 dl kokosmælk
1 dl vand
½ spsk. sukrin+
Et nip havsalt

+
smør og kanelsukrin+

Kom det hele på nær salt i en gryde og lad det simre ved svag varme, til grøden tykner.
Det tager 10-15 min. Tag gryden af varmen, tilsæt et nip salt og rør godt rundt.
Server med en stor smørklat og kanelsukrin+

Varm chia-julegrød

2 kommentarer:

  1. Har du prøvet at lave ris alamanda af den kolde grød ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg ikke, men det skal da nok prøves senere i år.
      Jeg har et par andre versioner af chia la mande her på bloggen :)

      Slet