fredag den 19. december 2014

Nødde-og-chia la mande

Hvis jeg ikke vidste, at det ikke var risalamande, jeg spiste, kunne jeg godt snydes med denne nødde-og-chia la mande. Jeg serverede den for ungerne, der godt vidste, at det ikke var risalamande, og den eneste anke var, at der ikke var nok hakkede mandler i (opskriften nedenfor er rettet til). Da glasset var tomt bad de begge om mere, og jeg har "fået lov til" at servere nødde-og-chia la mande juleaften - juhu :)
Juleaften bliver det dog med kirsebærsauce, som jeg har bær til i fryseren.
Opskriften har jeg fra den dygtige Madbandit(ten).

4 portioner

80 g usaltede cashewnødder
Vand
2 spsk. chiafrø
1,5 dl kokosmælk
½ tsk. vaniljepulver
2,5 dl. piskefløde
2 tsk. Sukrin Melis
1 tsk. vaniljepulver
30 smuttede, hakkede mandler
200 g hindbær, evt. frosne optøede

+
1 hel smuttet mandel, hvis der er en mandelgave på spil :)

Put cashewnødderne i en skål, overhæld dem med koldt vand og lad dem stå i to timer. Bland chiafrø, kokosmælk og vaniljepulver i en anden skål og lad den stå (og blive til chiagrød), til cashewnødderne er klar. Hæld vandet fra cashewnødderne, hak/blend dem til en grynet masse og bland massen med chiagrøden. Pisk fløden med Sukrin Melis og vaniljepulver og vend flødeskummet og de hakkede mandler ind i nødde-chiamassen.
Anret evt. nødde-og-chia la manden i små glas/skåle og server med blendede hindbær.

Nødde-og-chia la mande

Ingen kommentarer:

Send en kommentar