lørdag den 11. oktober 2014

Indisk Butter Chicken

Denne ret smager intet mindre end fantastisk. Indisk Butter Chicken kunne jeg spise 24/7, men det må jeg nok hellere lade være med :) Opskriften har jeg fra Hjemme hos Xenia.

4 personer

600 g kyllingefilet, skåret i mundrette stykker
1,5-2 spsk. smagsneutral kokosolie
2 store spsk. tandoori masala
1 løg, finthakket
2-3 fed presset hvidløg
100 g smør
2,5 dl mosede tomater
2,5 dl piskefløde
1 stor spsk. garam masala
1 tsk. Himalayasalt

Vend kyllingestykkerne i smeltet kokosolie og tandoori masala og lad kødet marinere en times tid. Tænd for ovnen på 180 grader varmluft.
Steg løg og hvidløg i et par spsk. smør, lad løgene tage lidt farve og karamellisere. Tilsæt resten af smørret, moset tomat, fløde, garam masala og salt. Lad saucen simre i 20 min., rør i den af og til.
Fordel kyllingestykkerne på en bageplade beklædt med bagepapir og steg de små kødstykker i ca. 12 min. Put kødet i saucen, varm igennem og smag til.
Server med f.eks. ovnstegte blomkålsris.

Indisk Butter Chicken - ovnstegte blomkålsris on the side



Ingen kommentarer:

Send en kommentar