tirsdag den 19. august 2014

Chorizo/feta-deller

Chorizo/feta-dellerne overraskede mig meget smagsmæssigt, da de var en del stærkere i smagen end forventet. Det gjorde absolut ingenting, og dellerne blev godkendt af alle omkring bordet (min kræsne far spiste 4... :)). Inspirationen kom herfra.

30 stk.

800 g øko svinefars
150-200 g chorizo, skåret i små stykker *
3 store løg, grofthakkede
1 squash, groftrevet
2 æg
200 g gedefeta
2-3 spsk. røget paprika
Et drys chilipulver
2 tsk. havsalt
Friskkværnet peber
Smør / klaret smør til stegning

* jeg brugte Aalbæks med jalapeños

Steg chorizostykkerne i smør, til de har taget farve. Bland farsen med de øvrige ingredienser (jeg brugte min foodprocessor). Rør chorizostykker og stegefedt i blandingen og lad den rørte fars stå en halv times tid. Tænd for ovnen på 200 grader og form 30 frikadeller, der sættes på en bageplade beklædt med bagepapir. Jeg bruger en ske, der er dyppet i koldt vand, til at forme med. Steg/bag frikadellerne 25-30 min.

Server chorizo/feta-dellerne med f.eks. broccolisalat (blogindlæg følger).

Chorizo/feta-deller med broccolisalat

2 kommentarer:

  1. Yumyum, det lyder bare godt.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. De er bare gode - kommer helt sikkert på bordet igen :)
      Kh. Lonerosa

      Slet