tirsdag den 15. juli 2014

Intervalstegt oksesteg

En stor oksesteg var en del af den fine julegave jeg fik af min arbejdsplads sidste år. Jeg valgte at stege kødet efter den anvisning, der fulgte med, og resultatet blev godt. Tilbehøret var fritter af selleri og søde kartofler (ikke LCHF) og bearnaise-mayo.

1 velhængt stykke oksekød
Ønskede krydderier, f.eks. Himalayasalt og hvidløgspeber

Tænd for ovnen på 180 grader.
Fjern den store sene, der ligger på oversiden af kødstykket og gnid det med krydderier. Læg stegen i en bradepande og sæt den i ovnen i 20 min. Tag stegen ud af ovnen, dæk den til og lad den hvile i 20 min. Sæt stegen tilbage i ovnen i 20 min. Tag stegen ud endnu engang og lad den hvile tildækket i 15 min. Skær stegen ud og server.

Intervalstegt oksesteg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar