tirsdag den 29. juli 2014

Fennikel-æble salat

Igen har jeg været i mappen med opskrifter klippet ud af div. ugeblade og denne gang blev det "FENNIKEL MED ÆBLER OG BIRKES", der skulle LCHF'iseres. Flydende honning blev erstattet med yaconsirup, og så blev salaten dryppet (godt og grundigt :)) med "saucen" fra den græske kylling. Æble er ikke LCHF, men det skal der altså i denne salat.

4 personer

1 stor fennikel
1 rødt æble
Saft af ½ citron
1 spsk. yaconsirup
1 spsk. blå birkes
Himalayasalt

Bland først en dressing af citronsaft, yaconsirup og birkes. Skær fennikel og æbler i helt tynde skiver, helst på et mandolinjern, og vend dem i dressingen. Smag til med salt og server straks eller opbevar på køl i op til 3 timer.

Fennikel-æble salat



2 kommentarer:

  1. Ser lækkert ud, Lonerosa. Tænker jeg vil prøve din opskrift, når mine egne æbler modner. Sidste år fik jeg slet ikke brugt alle mine æbler, fordi jeg kun spiser ganske lidt frugt, men som tilbehør synes jeg, det er fint.
    Tak for inspiration.
    Mvh. JetteDC

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en dejlig frisk salat - glæd dig :)
      Sidste år brugte jeg nogle af vores have-æbler til æblecurd; også et skønt tilbehør, der sætter prikken over i'et.
      Kh. Lonerosa

      Slet