fredag den 25. juli 2014

Fathead pizza

Så blev det min tur til at prøve fathead pizza, og den blev super god. Jeg brugte pofiber i stedet for mandelmel, og tøsen bestemte, at toppingen skulle bestå af tomatsauce, parmaskinke, frisk mozarella og revet Thyholm ost. Jeg tilføjede kalamata oliven og pyntede af med frisk basilikum. Iflg. mand og datter blev det til den bedste pizza til dato :)

4 personer

170 g revet mozarella el. Cheddar
2 spsk. flødeost, jeg brugte en med hvidløg og citron
40 g pofiber (el. affedtet mel)
1 æg
Himalaysalt og friskkværnet peber

Tænd for ovnen på 225 grader varmluft. Smelt de to slags ost sammen i en tykbundet gryde; massen skal være glat. Bland ostemassen sammen med pofiber, æg og salt og peber. Rul dejen ud mellem to stykker bagepapir - tykkelse ca. ½ cm. Prik dejen med en gaffel (for at forhindre bobler) og bag den ca. 8 min., til den bliver let gylden. Prik hul på eventuelle bobler undervejs. Tilføj ønsket topping og bag, til osten er smeltet.

Fathead pizza
1 stk. pizza - salat med trøffel on the side




Ingen kommentarer:

Send en kommentar