tirsdag den 8. juli 2014

Chia-chaigrød

Min mand kom hjem fra Malmö med en 1 kg's spand tyrkisk yoghurt 10%, og noget af yoghurten skulle klart bruges til chiagrød. Jeg googlede chiagrød og yoghurt og fandt denne dejlige opskrift. Jeg brugte pukkas vanilla chai te, toppede med yaconsirup og hakkede nødder og mandler og følte mig henført til Kreta (for mere end 20 år siden),
hvor jeg spiste græsk yoghurt med akaciehonning.

1 portion

1 brev chai te eller lign. krydret te
1 dl kogende vand
2 spsk. chiafrø
2 dl tyrkisk el. græsk yoghurt 10%
½-1 tsk. vanillepulver
Ønsket topping

Lav te af tebrevet og det kogende vand. Lad teen trække i mindst 5 min. Rør chiafrø i teen, når den er blevet kold og lad blandingen trække 10-15 min. eller natten over i køleskabet. Rør blandingen med yoghurt og vaniljepulver og pynt med ønsket topping.

Chia-chaigrød
- næste gang skal grøden laves på licorice & cinnamon te og toppes med hindbær og lakridspulver

Ingen kommentarer:

Send en kommentar