torsdag den 19. juni 2014

Madpandekager

De bedste LCHF madpandekager er bagt. De er SÅ nemme at have med at gøre og smager godt - både varme og kolde. Og så kan de fryses. At jeg så også fik brugt nogle tiloversblevne æggehvider var et stort plus; jeg hader madspild. Man kan lave en sød version ved at tilføje sødning, vaniljepulver, kardemomme og citronskal. Inspiration fik jeg fra Jane Faerbers "LCHF SPIS DIG MÆT & GLAD".

7-8 stk.

4 æg
4 æggehvider
150 g creme fraiche el. kokosfløde, jeg brugte half & half creme fraiche 38% og flødeost
½ dl piskefløde el. kokosmælk
1 tsk. havsalt
8 tsk. loppefrøskaller
Kokosolie til stegning

Pisk æg, æggehvider og creme fraiche sammen. Tilsæt de øvrige ingredienser og rør dejen jævn. Steg 7-8 pandekager i kokosolie. Sørg for at panden er godt varm, inden den første pandekage steges. Derefter skrues der ned til middel varme.

Madpandekager


2 kommentarer:

  1. De både lyder og ser lækre ud!! Tror jeg skal have lavet sådan et bundt til fryseren! Det er altid godt at have noget liggende man kan tage op til de dage, hvor det godt må være nemt. :)
    kh. Pennie

    SvarSlet