fredag den 13. juni 2014

Kyllingebøffer

Kyllingekød skal krydres for at smage af noget, og det blev farsen til fire store og lækre kyllingebøffer. Jeg hentede inspiration hos 56kilo - her.

4 bøffer

400 g kyllingefars
1 squash, groftrevet
1 tsk. havsalt
2 dl fintrevet parmesan
1 løg, finthakket
1 tsk. gurkemeje
2 tsk. garam masala
1,5-2 tsk. havsalt
Friskkværnet peber
Smør / klaret smør til stegning

Læg den groftrevne squash i et dørslag og bland med 1 tsk. havsalt. Lad stå i 10 min. og vrid så det meste af væsken fra. Bland alle ingredienser til en fast fars (jeg brugte min foodprocessor). Form fire store bøffer og steg dem, til de er gennemstegte (1 min.'s bruning på hver side og ca. 5 min.'s stegning på hver side).

Kyllingebøffer
Kyllingebøf serveret med bønnefritter og citrondressing

Ingen kommentarer:

Send en kommentar