lørdag den 11. januar 2014

Koteletter i fad

Hvis man er bange for ikke at få grøntsager nok, skal man bare kaste sig ud i at lave denne ret, og serverer man den med blomkålsmos, er man på den helt sikre side... :) Retten kan klargøres dagen før el. om formiddagen og sættes på køl, og så er det bare at tilføje ost, sætte fadet i ovnen i ca. 15 min. og slappe af el. lave blomkålsmos. Inspirationen kom herfra.

4-6 personer

6 øko koteletter
Havsalt og friskkværnet peber
Paprika
Smør / klaret smør / kokosolie til stegning

2 løg, hakkede
6 fed pressede hvidløg
1 aubergine, skåret i tern
1 squash, skåret i tern
2 dåser hakkede tomater
1/4 l piskefløde
Paprika
Timian
Havsalt og friskkværnet peber
Smør / klaret smør / kokosolie til stegning
Gratineringsost, jeg brugte tykke skiver Havarti

Dup koteletterne tørre, krydr dem med havsalt, friskkværnet peber og paprika og brun dem af på en varm pande med godt med fedtstof. Læg koteletterne i et ovnfast fad.

Tænd for ovnen på 180 grader varmluft, hvis retten skal færdiggøres med det samme.

Put mere fedtstof på panden og sauter løg og hvidløg i ca. 5 min. Tilsæt aubergine- og squashtern og lad dem stege med et par min. Hæld hakkede tomater og piskefløde ved, krydr med paprika, timian, havsalt og friskkværnet peber og vend det hele godt rundt. Smag til og hæld grøntsagssaucen over koteletterne. Dæk fadet til og stil på køl el. læg gratineringsost hen over retten og sæt fadet i ovnen i ca. 15 min.

Server evt. med blomkålsmos og et grønt drys af f.eks. persille.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar