fredag den 3. januar 2014

Blomkåls-stirfry

Jeg har aldrig spist stirfry og blev bestemt ikke skuffet over blomkåls-stirfry fra LifeZone LCHF KOSTRÅDGIVNING. Endnu en god måde at få blomkål på.

3-4 personer

1 stort blomkål, groft revet
1 stort løg, groft hakket
250 g markchampignons, skåret i skiver
100 g smør / klaret smør
Havsalt og friskkværnet peber
Worcestershire Sauce
2-300 g rejer, kyllingetern, oksestrimler, pølseskiver el. ...
(jeg brugte krydrede kyllingepølser fra Hanegal)
25 g smør / klaret smør
Creme fraiche 38% og/eller revet Pecorino

Smelt de 100 g smør i en pande og steg først løg i ca. 5 min. Tilsæt champignons og lad dem stege med, til al væske er fordampet, og blandingen begynder at tage farve og blive crispy. Vend blomkål i og lad det stege med i ca. 5 min. Tilsæt evt. mere smør.
Smag til med salt, peber og Worcestershire Sauce.
I en anden pande steges imens den valgte proteinkilde i de 25 g smør.
Krydr med salt og peber og bland det hele sammen.
Server med creme fraiche og/eller revet Pecorino.

Blomkåls-stirfry
Næste gang vil jeg tilføje strimlet rød chili
- mest for syns skyld :)
   


Ingen kommentarer:

Send en kommentar