søndag den 15. september 2013

Tomatsuppe

Når det rusker og regner udenfor, er der ikke noget som en tallerken varm suppe.
Og næsten alle supper - bare ikke den klare med kød- og melboller og grøntsager - går an. Den klare har jeg spist min del af som barn, og den der konsistens melboller har, kan jeg stadig få mareridt over ;)
Knægten elsker tomatsuppe, og da jeg tidligere på ugen "faldt" over denne opskrift fra LifeZone LCHF KOSTRÅDGIVNING, var det selvfølgelig den, der skulle laves.

4-6 personer

2 dåser hakkede tomater *
½ blomkål
1 løg
1-2 røde snackpebre
100 g smør
4 dl vand
1 tsk. paprika
1 tsk. karry
1 tsk. estragon
Lidt cayennepeber
1 tsk. dijonsennep
2 tsk. Worcestershire sauce
2 spsk. tomatpure el. ketchup
3 dl piskefløde
2 dl creme fraiche 38%
Urtesalt og friskkværnet peber

* hvis man har lidt ekstra tid, kan man selvfølgelig selv skolde, flå og hakke 5-6 tomater.

Del blomkål, løg og snackpebre i grove stykker og steg dem i en gryde i smør. Når grøntsagsstykkerne begynder at tage farve, tilsættes resten af ingredienserne på nær urtesalt og peber. Lad det hele simre under låg i ca. 20 min., blend og smag suppen til. Server evt. med creme fraiche og suppe-oopsies (blogindlæg følger).

Tomatsuppe





Ingen kommentarer:

Send en kommentar